meny

Vid sjukdom

Barnen ska vara friska nÀr de Àr hos oss för att orka att vara pÄ förskolan med flera barn och vÄra dagliga rutiner. Vi utgÄr frÄn barnens vÀlmÄende och kan kontakta er om vi anser att ditt barn behöver fÄ gÄ hem och vila. Vid magsjuka och feber gÀller det att barnet Àr hemma 48 timmar och har minst en krÀk/feberfridag innan Äterkomst pÄ förskolan.

Förskolan har inget ansvar att ge barn mediciner om det inte Àr av sÀrskilda skÀl utifrÄn en inviduella prövning.

Om ditt barn Àr sjuk eller ledig vill vi att ni kontaktar er förskola före klockan 9.00 pÄ morgonen.

Uppsala kommun Ă€r pĂ„ gĂ„ng med en ny broschyr – Om ditt barn blir sjuk

FörÀndrad vistelsetid

Vistelsetid – utifrĂ„n ditt/ert behov av omsorg under studier och förvĂ€rvsarbete ansöker du om förĂ€ndringar 2 mĂ„nader i förvĂ€g via e-barn. Vid 20 timmar Ă€r ditt barn pĂ„ förskolan 9-14 tisd-torsd med ledig mĂ„ndag och fredag samt under skolans lovdagar. https://uppsala.ist.se/uppsala/login.htm

Vid ledighet

Ledighet och semester – Inför sportlov, pĂ„sklov, sommarlov, höstlov och jullov lĂ€mnar förskolan ut önskad ledighetsblankett som fylls i av vĂ„rdnadshavare och lĂ€mnas till förskolan i förvĂ€g. Barn som har 20 timmars vistelsetid Ă€r lediga under skolans lov och studiedagar. Full avgift betalas 12 mĂ„nader per Ă„r.

Förskolan har rÀtt att stÀnga fyra dagar per Är för planerings och utvÀrderingsdagar vilket lÀmnas ut  2 mÄnader i förvÀg.

Byte av förskola eller uppsÀgning av plats

Byte av förskola eller uppsĂ€gning av plats – VĂ„rdnadshavare har rĂ€tt att nĂ€r som helst under Ă„ret sĂ€ga upp platsen vilket sker till Uppsala kommun (e-barn). UppsĂ€gningstiden Ă€r tvĂ„ mĂ„nader.

Vid byte av förskola behöver man inte sÀga upp platsen utan kontaktar kommunen pÄ
antagningsenheten 0771-727 001, menyval 1. Telefontid mÄnd-torsd 9.30-11.30 eller mailar till antagning.forskola@uppsala.se

Nyheter

Följ med vad som hĂ€nder hĂ€r pĂ„ vĂ„r hemsida, vi uppdaterar hemsidan med nyheter löpande. Besök sidan ”nyheter” för mer information.

Vi hoppas det Àr ok att kakor sparas automatiskt.  Vill du förhindra detta
Àndrar du instÀllningarna i din webblÀsare. Vi har googlat hur du gör det Ät dig.