Ledningen

VĂ„r vision

Edda förskola AB vill vara det sjÀlvklara och naturliga valet av förskola för vÄrdnadshavare som efterfrÄgar en förskola med hög kvalité pÄ barnens utbildning och undervisning. Det kollegiala lÀrandet och ett demokratiskt förhÄllningssÀtt Àr sjÀlvklart en stomme i barnens och förskolornas utveckling.

Ledning

VD och Àgare, Amanj Piro

Ekonomichef och Àgare, Dilan Redar

Skolchef, Sten Hansson

Rektor, Charlotta Östlund, mail: charlotta.ostlund@eddaforskola.se

BitrÀdande rektor, Klara Sjölinder, mail: klara.sjolinder@eddaforskola.se

Förskolan ingÄr i skolvÀsendet
och vilar pÄ demokratins grund.

Av skollagen framgÄr det att utbildningen i förskolan syftar till att barn ska inhÀmta och utveckla kunskaper och vÀrden. Den ska frÀmja alla barns utveckling och lÀrande samt en livslÄng lust att lÀra. Förskolan ska spegla de vÀrden och rÀttigheter som uttrycks i FNs konvention om barnets rÀttigheter. Utbildningen ska genomföras i demokratiska former och lÀgga grunden till ett vÀxande intresse och ansvar för att aktivt delta i samhÀllet och för en hÄllbar utveckling. Inget barn fÄr diskrimineras utifrÄn de sju diskrimineringsgrunderna.

Utbildningen i förskolan ska lÀgga grunden för barnens förstÄelse för olika sprÄk och kulturer, inklusive de nationella minoritetssprÄken.

LÀs lÀroplanen Lpfö,18

Link to ”The National Teaching standars” – In english

VĂ„r drivkraft
Àr att göra
skillnad för
varje barn

LĂ€s mer om
vÄr pedagogik

Vad kul att du Ă€r intresserad av oss. Om du vill veta mer om vĂ„r filosofi och pedagogik kan du gĂ„ in till denna sida ”Hur vi arbetar” och lĂ€sa mer om oss. Varmt vĂ€lkommen!