meny

VĂ„r pedagogik

Pedagogik och Filosofi

Edda förskola arbetar utifrÄn en mÀnniskosyn grundat i Reggio Emilias filosofi. Det innebÀr att vi har tagit ett stÀllningstagande att stötta och utmana varje barns och vÄra egna tankar utifrÄn ett sociokulturellt perspektiv. Reggio Emilia Àr en region i norra Italien dÀr denna filosofi utvecklades efter andra vÀrldskriget. Att fÄ uppleva, upptÀcka och utforska vÄr gemensamma omvÀrld Àr för oss att vÀrna om barnets rÀttigheter att vara och verka i ett samhÀlle dÀr de fÄr förutsÀttningar att utvecklas i sitt vÀrldsmedborgarskap.

I vÄr gemensamma barnsyn utgÄr vi frÄn det rika och kompetenta barnet och alltid med förskolans vÀrdegrund och demokratiska vÀrden i huvud, hjÀrta och handling.

VÄra vÀrdeord Àr: VÀlkomnande, Tillit, Delaktighet och GlÀdje.

Vi hoppas det Àr ok att kakor sparas automatiskt.  Vill du förhindra detta
Àndrar du instÀllningarna i din webblÀsare. Vi har googlat hur du gör det Ät dig.