meny

Vanliga frÄgor

HÀr besvarar vi vanligt förekommande frÄgor och funderingar som berör dig som vÄrdnadshavare och ditt barn.

Är det nĂ„gon frĂ„ga som du inte fĂ„tt besvarad sĂ„ Ă€r vi tacksamma för att du hör av dig, du kan kontakta oss via denna mejladress info@eddaforskola.se. Om du vill ge feedback anonymt Ă€r det möjligt göra detta pĂ„ samma sĂ€tt via mejl.

Hur söker du plats till oss?

In english.

Du ansöker om plats till Edda förskolor genom kommunens antagning eller direkt pÄ E-barn.

PÄ E-barn uppger du vilken av vÄra förskolor du önskar plats pÄ i första hand. NÀr du har fÄtt ditt antagningsbesked behöver du tacka ja till erbjudande om plats innan utsatt datum (ofta ska det ske inom 8 dagar). Efter det kontaktar vi dig i god förvÀg innan startdatumet.

Du kan Àven vid behov av hjÀlp besöka Uppsala kommuns kontaktcenter.

Eller ringa till antagningsenheten 0771-727 001, menyval 1. Det gÄr ocksÄ att maila till antagning.forskola@uppsala.se

Vid sjukdom

Vi uppskattar att ditt barn kommer friskt för att orka att vara pÄ förskolan med flera barn och vÄra dagliga rutiner. Vi utgÄr alltid frÄn barnens vÀlmÄende och kan kontakta er om ditt barn behöver fÄ gÄ hem och vila. För mer information om vad som gÀller vid sjukdom följ denna lÀnk.

VĂ„r mat

VÄr mat kommer frÄn leverantören Happy Food som Àr en kravmÀrkt leverantör.

Du hittar vÄr veckomatsedel pÄ denna lÀnk.

Hur kommer jag in pÄ Tyra?

Vi har en app som heter Tyra dÀr du som vÄrdnadshavare fÄr information kring ditt barns utveckling och vad som hÀnder pÄ förskolan. HÀr finns aktuell information rörande ditt barn och förskolan. NÀr du/ni börjar hos oss fÄr du en inloggning och laddar sjÀlv ner gratis appen pÄ din telefon eller platta.

Vi förvÀntar oss att du/ni tar del av vÄr information frÄn förskolan och rörande ditt/ert barn.

Mer info finns pÄ Tyras hemsida

Vilken pedagogik har ni pÄ förskolan?

Vi arbetar utifrĂ„n vĂ„r Reggio Emilia filosofi vilket innebĂ€r att barnet Ă€r en demokratisk medborgare i vĂ„rt samhĂ€lle och dĂ€r alla har sin rĂ€tt att fĂ„ uttrycka sina tankar och Ă„sikter. Vi arbetar med förĂ€nderliga miljöer och estetiska uttrycksformer. Vi arbetar utifrĂ„n det kompetenta barnets olika förmĂ„gor och fĂ€rdigheter dĂ€r vi i i utbildningen utgĂ„r utifrĂ„n deras nyfikenhet, intressen och erfarenheter. VĂ„r utbildning och undervisning utgĂ„r frĂ„n förskolans lĂ€roplan, Lpfö,18 samt Skollagen.

LĂ€s mer om
vÄr pedagogik

Vad kul att du Àr intresserad av oss. Om du vill veta mer om vÄr filosofi och pedagogik kan du gÄ in till denna sida och lÀsa mer om oss. Varmt vÀlkommen!

Vi hoppas det Àr ok att kakor sparas automatiskt.  Vill du förhindra detta
Àndrar du instÀllningarna i din webblÀsare. Vi har googlat hur du gör det Ät dig.