meny

Samverkan

Förskolan Àr frÀmst till för ditt barn dÀr vi tillsammans med barnets vÄrdnadshavare Àr ett komplement till hemmet. DÀrför Àr det viktigt att vi samarbetar utifrÄn barnets bÀsta och vÀlmÄende samt att vi informerar varandra i frÄgor runt barnet.

NĂ€r du startar hos oss

Under introduktionen till förskolan Ă€r det viktigt att hela familjen runt barnet kĂ€nner sig trygga dĂ€rför önskar vi att nĂ„gon av er Ă€r tillsammans med barnet de första dagarna. Under dagarna kommer ni fĂ„ ta del av barnets utbildning, undervisning och dagliga rutiner samt fĂ„ information om förskolans arbetssĂ€tt och förhĂ„llningssĂ€tt.

Vi utgÄr frÄn det unika barnets behov vilket medför att introduktionsperioden varierar tidsmÀssigt för varje barn frÄn nÄgra dagar till nÄgra veckor. Det Àr viktigt för ditt barn och visar sjÀlv att du Àr trygg med oss och talar gott om förskolan. PÄ förskolan erbjuder vi blöjor, filt, kudde till vilan, pedagogisk lunch med god nÀringsriktig mat som i största möjliga mÄn Àr nÀrproducerad och ekologisk. Vi arbetar aktivt med att minska sockermÀngden för ditt barn. Under barnets vistelsetid behövs ev napp, underklÀder/strumpor och ombytesklÀder, klÀder för inomhus och utomhusbruk som tÄl vÀrme, vind, kyla och regn. Det Àr ditt/ert ansvar att mÀrka klÀderna sÄ att de finner sin Àgare igen. Titta gÀrna regelbundet i upphittarlÄdan pÄ förskolan om nÄgot saknas.

Dokumentation

Vi följer varje barns förĂ€ndrade kunnande genom dokumentation och portfolio i appen Tyra(lĂ€nk) och bjuder in er till utvecklingssamtal, förĂ€ldramöten och familjeaktiviteter. NĂ€r du/ni börjar hos oss fĂ„r du en inloggning till Tyra som du sedan laddar ner gratis till din smarttelefon eller surfplatta. DĂ€r kommer du finna aktuell information rörande ditt barn och förskolans verksamhet.

Vi förvÀntar oss att du/ni tar del av vÄr information frÄn förskolan och rörande ditt/ert barn.

LÀnk till förÀldramöte film.

Om du har frÄgor, funderingar eller synpunkter kontaktar du nÀrmaste personal runt ditt barn i första hand och sedan till ansvarig rektor. Du kan Àven maila till info@eddaforskola.se eller gÄ till vÄr anonyma Kundservice och klagomÄlshantering.

Vad innebÀr det att gÄ pÄ förskola?

Förskolan Àr till för ditt barn i första hand och Àr den första skolformen pÄ ditt barns utbildningsresa. Förskolan arbetar med barns utveckling, lek och lÀrande utifrÄn rÄdande styrdokument som anges i Skollagen (lÀnk) och LÀroplanen för förskolan (lÀnk). Vi erbjuder utbildning och undervisning utifrÄn förskolans vÀrdegrund och mÄlomrÄden.

Förskolan Àr till för ditt barn, mer information pÄ skolverket.se.

PĂ„ arabiska: https://www.skolverket.se/publikationsserier/informationsmaterial/2011/forskolan-ar-till-for-ditt-barn—oversatt-till-arabiska

PĂ„ somaliska:

Nyheter

Följ med vad som hĂ€nder hĂ€r pĂ„ vĂ„r hemsida, vi uppdaterar hemsidan med nyheter löpande. Besök sidan ”nyheter” för mer information.

Vi hoppas det Àr ok att kakor sparas automatiskt.  Vill du förhindra detta
Àndrar du instÀllningarna i din webblÀsare. Vi har googlat hur du gör det Ät dig.