Alla som ingÄr i arbetslaget ska utifrÄn sina roller genomföra utbildningen i enlighet med de nationella mÄlen och undersöka vilka ÄtgÀrder som behöver vidtas för att förbÀttra utbildningen och dÀrmed öka mÄluppfyllelsen. Det arbetet sker systematiskt och kontinuerligt under verksamhetsÄret dÀr all form av utvÀrdering ska utgÄ frÄn ett tydligt barnperspektiv bland annat genom vÄra barnmöten. Barn och förÀldrar ska vara delaktiga i utvÀrdering och deras röster ska lyftas fram bland annat genom enkÀter och tillfÀllen för möten.
Processen börjar med att huvudmannen, Edda Förskola AB, faststÀller Ärliga övergripande mÄl och riktlinjer baserat pÄ en analys och utvÀrdering av föregÄende Ärs verksamhet och mÄluppfyllelse. Huvudmannen ser ocksÄ till att det finns tillrÀckligt med resurser för verksamhetens ÀndamÄl. Alla medarbetare Àr aktivt involverade i det löpande systematiska arbetet som följer Ärshjulet hÀr nedan.
Det Ă€r analyserna av vĂ„rt eget arbete och undervisning som ligger till grund för vĂ„ra förbĂ€ttringsomrĂ„den. Genom att vĂ„ra processer Ă€r stĂ€ndigt i rörelse dĂ€r vi arbetar systematiskt efter vĂ„rt Ă„rshjul stannar vi ocksĂ„ regelbundet upp och reflekterar kring hur vi gĂ„r vidare i vĂ„r undervisning ofta tillsammans med barnen. Varför finns vĂ„r förskola Ă€r en viktig grundfrĂ„ga i vĂ„rt arbete och att vi alla Ă€r införstĂ„dda med vilket syfte vi har och vad barnens utbildning ska innehĂ„lla. Sedan varierar vĂ„rt HUR beroende pĂ„ barngruppernas intressen och nyfikenhet samt vĂ„ra olika förskolors organisation och förutsĂ€ttningar.Â
Va kul att du besöker oss! Har du möjlighet att lĂ€mna feedback till oss i hur vi kan göra vĂ„rt arbete bĂ€ttre? Vi hoppas att vi kan göra just din röst hörd. Du kan vara annonym om du önskar – Besök ”LĂ€mna synpunkter”.
Tack sĂ„ mycket för att du hjĂ€lper oss att bli bĂ€ttre”
Vi hoppas det Àr ok att kakor sparas automatiskt. Vill du förhindra detta
Àndrar du instÀllningarna i din webblÀsare. Vi har googlat hur du gör det Ät dig.