Covid-19

Under rÄdande pandemi Àr det viktigt att enbart friska barn, vÄrdnadshavare och personal utan symtom kommer till förskolan. Inga vÄrdnadshavare fÄr komma in i lokalerna utan lÀmning och hÀmtning sker utomhus vid grinden. Ni ringer till förskolan nÀr ni Àr pÄ vÀg och vi kommer och möter er utomhus. Mycket av undervisningen sker ute för att minska smittspridning, vi tvÀttar hÀnderna pÄ oss sjÀlva och barnen regelbundet, anvÀnder handsprit vid mÄltider, toalettbesök och skötbord. Vid vÀdrar ofta och har förtydligade stÀdrutiner. Vi följer FolkhÀlsomyndighetens och Uppsala kommuns riktlinjer dÀr vi alla har ett eget och samhÀllsansvar att hÄlla smittspridningen nere.

Vi befinner oss just nu i ett anstrĂ€ngt lĂ€ge pĂ„ grund av pandemin dĂ€r alla medarbetare gör sitt yttersta för att ge vĂ„ra barn en god undervisning och omsorg. Vi hoppas att alla vĂ„rdnadshavare respekterar och har förstĂ„else för att verksamheten inte kan fortgĂ„ helt som vanligt i dagslĂ€get.

DÀrför vill vi att ni hjÀlper oss med att ringa innan ni kommer och lÀmnar och hÀmtar era barn sÄ möter vi upp er utomhus.

With ❀ love from Black Pixel