Hur vi hanterar
personuppgifter

Ansvarig

Informationen samlas in av Edda förskola, det Àr Edda förskola AB
BandstolsvÀgen 22-24 756 48 Uppsala & ValthornsvÀgen 19 D-F org nr: 556887-8564 som Àr personuppgiftsansvarig.

Du har  rĂ€tt att kontakta oss för att fĂ„ information om vilka uppgifter som behandlas om dig eller för att begĂ€ra rĂ€ttelse, överföring, radering eller begrĂ€nsning av dina samtyckesuppgifter. Kontakta Amanj Piro VD Edda Förskola, amanj.piro@eddaforskola.se, du kan Ă€ven kontakta vĂ„r bitrĂ€dande rektor Therese Åkerblom.

Vi kommer inte att dela dessa uppgifter med nÄgon annan part.

GDPR / Dataskyddsprinciper

Sju principer för skydd och ansvarsskyldighet som beskrivs i artikel 5.1-2:

Laglighet, rĂ€ttvisa och öppenhet – Behandlingen mĂ„ste vara laglig, rĂ€ttvis och transparent för den registrerade.

SyftebegrĂ€nsning – Du mĂ„ste bearbeta data för de legitima syften som uttryckligen anges för den registrerade nĂ€r du samlade in den.

Dataminimering – Du bör bara samla in och behandla sĂ„ mycket data som absolut nödvĂ€ndigt för de angivna Ă€ndamĂ„len.

Noggrannhet – Du mĂ„ste hĂ„lla personuppgifter korrekta och uppdaterade.

LagringsbegrĂ€nsning – Du fĂ„r bara lagra personligt identifierande data sĂ„ lĂ€nge som Ă€r nödvĂ€ndigt för det angivna Ă€ndamĂ„let.

Integritet och sekretess – Bearbetningen mĂ„ste ske pĂ„ ett sĂ„dant sĂ€tt att sĂ€kerstĂ€lla lĂ€mplig sĂ€kerhet, integritet och konfidentialitet (t.ex. genom att anvĂ€nda kryptering).

Ansvar – Personuppgiftsansvarig Ă€r ansvarig för att kunna visa GDPR efterlevnad av alla dessa principer.

Feedback?

Va kul att du besöker oss! Har du möjlighet att lĂ€mna feedback till oss i hur vi kan göra vĂ„rt arbete bĂ€ttre? Vi hoppas att vi kan göra just din röst hörd. Du kan vara annonym om du önskar – Besök ”LĂ€mna synpunkter”.

Tack sĂ„ mycket för att du hjĂ€lper oss att bli bĂ€ttre”